De Book Buying Tag

Lyanne van http://www.readabook.nl/ had een leuke tag op haar blog staan die ik maar al te graag overnam.
Photobucket
1. Ben jij verslaafd aan boeken kopen?

niet echt. ik vind het wel leuk om boeken te kopen maar kan best een boekenwinkel verlaten zonder wat te kopen. de bibliotheek kan ik weer niet met lege handen verlaten.

2. Wanneer koop je meestal boeken?

dat is wisselend als ik aan het shoppen ben en ik zie een leuke aanbieding dan koop ik vaak wel wat boeken maar koop de laatste tijd weinig boeken omdat ik lid ben van de bieb.

3. Hoeveel boeken koop je meestal per keer?

dat is verschillend en ligt ook aan de aanbieding.

4. Ga je meestal alleen boeken kopen, of met iemand samen?

meestal samen met iemand maar ook alleen want kan best lang in een boekhandel rond lopen en dat is voor de ander dan niet zo leuk.

5. Wat trekt je aan in een boek?

ik kijk als eerste naar de kaft, dan lees ik de achterkant of het verhaal me ook aanspreekt.
Photobucket
6. Is er een specifiek genre waar je meteen naartoe gaat in een boekwinkel?

fantasy. ik ben dol op verhalen over vampieren, weerwolven, heksen enz enz.

7. Koop je boeken liever nieuw, tweedehands of maakt het je niet uit?

maakt mij niet uit zolang ze er nog netjes uit zien koop ik ze net zo graag tweedehands.

8. Hoeveel geef je gemiddeld uit aan boeken in de maand?

geen idee

9. Heb je jezelf wel eens een boek-shopverbod opgelegd?

nee nog nooit.

10. Hoe lang duurt het voordat je aan een boek begint nadat je hem hebt gekocht?

ligt eraan of ik nog boeken van de bieb heb liggen en in welke taal het boek geschreven is en of het een vervolg is van een serie waarin ik bezig ben. heb laatst deel 7 en 8 van de serie van the Vampire Diaries gekocht maar ben zelf nog in deel 5 bezig dus dan blijven ze nog een tijdje in de kast liggen.

11. Koop je liever meerdere voordelige, dunne boeken, of één duur, dik boek?

ik kijk nooit naar de dikte van een boek, als ik een boek heb die me aanspreekt maakt het mij niet uit hoe dik die is.

12. Heb je nog iets te zeggen over je boekverslaving?

heb geen boekverslaving maar een leesverslaving en schaam me er niet voor.

13. Wie tag je?

iedereen die hem over wilt nemen mag hem over nemen.

Geef een reactie

