snoepzak nieuwjaarswinnen

mijn ouders wonen in een klein plaatsje in de achterhoek en daar hebben ze de gewoonte dat de kinderen nieuwjaar komen winnen, dat betekent dat ze op 1 januari de straat ingaan en mensen een gelukkig nieuwjaar wensen en dan krijgen ze een snoepzakje. je mag dat doen tot je naar de middelbare school gaat. mijn moeder was zo lief om een extra snoepzakje te “maken” voor mijn zus en mij en die heb ik laatst gekregen.

dit was mijn snoepzakje:
PhotobucketPhotobucketPhotobucket
kennen jullie deze traditie of is dit typisch hier uit de achterhoek? de plaats waar mijn ouders wonen ligt tegen de duitse grens aan dus kan ook iets zijn wat overgewaaid is uit Duitsland.

2 thoughts on “snoepzak nieuwjaarswinnen

Geef een reactie

