Tag: Breaking the Spines

Ik zag bij Books and kisses een hele leuke tag en aangezien ik dol ben op lezen en trots ben op me boekenkast besloot ik hem ook in te vullen.

Breek jij de rug van jouw boeken of houd je ze liever zo goed als nieuw?

ik probeer een boek altijd zo goed als nieuw te houden. vooral als ik boeken van iemand anders leen. bij mijn boeken zie je ook amper of ze al gelezen zijn, soms iets aan de rug maar probeer die niet te breken.

Als jij graag je boeken zo nieuw mogelijk houdt, heb jij ooit per ongeluk een rug gebogen?

volgens mij is dat nog nooit gebeurd, misschien als klein kind maar dat weet ik niet meer.

Als je een tweedehands boek koopt en de rug is gebroken, wat vindt je er van?

als het kan graag zonder gebroken rug maar tweedehands boeken zijn een stuk goedkoper als nieuwe en als ik het boek graag wil hebben dan koop ik hem toch.

Een gebogen rug betekent dat een boek met liefde is gelezen; ben je het daar mee eens of mee oneens?

beetje tussenin, het laat of zien dat het boek meerdere malen gelezen is of dat de lezer er niet voorzichtig mee is omgegaan.

Koop je liever gebonden of paperback boeken?

paperback want die zijn goedkoper, de laatste tijd koop ik weinig boeken want heb een ereader en ben nog lid van de bibliotheek

Vouw je wel eens de hoeken van bladzijdes tot ezelsoren als je geen boekenlegger bij de hand hebt?

omvouwen van bladzijdes? nee dat doe ik niet. ik heb altijd wel iets van papier bij me, al is het een post-it. ik zou niet de hoeken van de bladzijdes omvouwen. dat vind ik zonde.

Heb je nog iets anders te vertellen over het breken van ruggen en wie tag je?

hoe denken jullie erover??

Geef een reactie

