Dodenherdenking

Gisteren was het dodenherdenking en aan die dag zit voor mij nog een speciaal tintje. Mijn opa is op die dag gestorven.
16 1/2 jaar geleden kreeg hij te horen dat hij kanker had en dat er niks meer aan te doen was en ze gaven hem nog een half jaar te leven maar hij heeft nog 3 1/2 jaar geleefd en is gisteren precies 13 jaar geleden overleden rustig in zijn slaap. Iedere keer als ik de reclame hoor van 4 en 5 mei denk ik aan hem en gisteren was hij ook de hele dag in mijn gedachten. Zijn sterfdag zal ik nooit vergeten. Ja dodenherdenking is voor mij een beetje persoonlijk geworden. Ik herdenk die dag niet alleen de mensen die in de oorlog gestorven zijn maar ook mijn opa.

Hoe denken jullie over dodenherdenking ? Ik schrijf dit niet om medelijden te krijgen maar wilde dit kwijt. Het is al 13 jaar geleden en heb er vrede mee dat hij er niet meer is maar denk nog wel ieder jaar aan hem.

Geef een reactie

