3 Things Tag: Bookwurm Edition

op de site van http://booksandkisses.nl/ vond ik een hele leuke tag en aangezien ik dol ben op lezen wilde ik deze heel graag doen.

3 favoriete stand-alones

  1. Fireproof van Eliane Wilson. een erg ontroerend boek.
  2. Voordat ik dood ga van Jenny Downham. een erg ontoroerend boek.
  3. de paardenfluisteraar van Nicholas Evans. een ontroerend boek die verfilmd is, film is ook erg ontroerend.

3 favoriete series

  1. de boeken over Anita Blake van Laurell K. Hamilton. een serie over een vampierendoder die de doden kan laten opstaan en omgaat met vamiperen en weerwolven. erg spannend en langzamaan steeds erotischer. eerste twee boeken zijn in het nederlands vertaalt de rest niet.
  2. de boeken van Karin Slaughter. je hebt eerst de serie over Jeffrey en Sara en later de serie over Will en nu zijn beiden series al samen gevoegd. haar boeken zijn gewoon heel erg goed.
  3. de boeken over Rachel Morgan geschreven door Kim Harrison. eerste 6 zijn vertaald in het nederlands maar in het engels zijn er nog meer boeken te vinden over deze heks die samen met een elf en een heks woont. spannende boeken met veel humor.

3 favoriete genres

  1. fantasy. ik ben dol op boeken over vampiers, weerwolven, heksen en ander gespuis.
  2. YA. ik ben de laatste tijd erg dol op young Adult boeken vooral omdat er zo veel goede boeken uitkomen, nadeel wel dat ze allemaal zo snel uitlees.
  3. thrillers en dan vooral psychologische thrillers van bijvoorbeeld Karin Slaughter, James Patterson en Nicci French.

3 favoriete heldinnen

  1. Rachel Morgan uit de Heksen & … serie van Kim Harrison. ze is grappig maar slaat haar mannetje en ondanks dat ze regelmatig in de problemen komt doet ze alles om eruit te komen en zit haar hart op de juiste plek.
  2. Sara Linton uit de boeken van Karin Slaughter. een sterke vrouw die niet alleen als arts werkt maar ook als lijkschouwer. een sterke vrouw die het hart op de juiste plek heeft.
  3. Mercy Thompson van de boekenserie over Merchedes Thompson van Patricia Briggs. ze is een walker en kan in een coyote veranderen en is een automonteur. een sterke vrouw die haar mannetje staat.

 3 favoriete helden

  1. Stefan uit de boeken van the Vampire Diaries van L.J. Smith.
  2. Dimitri Belikov uit de Academicus Vampyrus boeken van Richelle Mead. hij is lief maar ook sterk en dapper en zelfs in boek 4 van de serie ben ik nog steeds dol op hem.
  3. Daniel uit de Fallen serie van Lauren Kate. zo mooi dat hij onverwaardelijk van haar houdt en alles doet om haar te beschermen.

3 favoriete schurken

  1. Damon uit de boeken van the Vampire Diaries van LJ Smith. net als in de serie ben ik ook in de boeken weg van Damon. hij is dan wel de slechterik maar komt meer omdat hij wil dat mensen zo over hem denken. hij kan erg grappig uit de hoek komen.
  2. Koningin Mab uit de Iron Fey boeken van Julie Kagawa. haar houding en haar maniervan praten. ze is echt een kreng en heel erg slecht maar vind haar geweldig.
  3. Ariana Osgood van de privilege serie van Kate Brian. een verwende meid die alles doet om te krijgen wat ze wilt en daarbij over lijken gaat maar soms gewoon een onzekere tienermeid is.

3 dingen die je doet om te onthouden waar je bent gebleven als je geen boekenlegger bij de hand hebt

  1. een post-it of een ander briefje als boekenlegger gebruiken.
  2. iets anders er tussen liggen al is het mijn mobiel of een pen.
  3. op z’n kop leggen maar wel voorzichtig zodat de rug niet breekt.

3 Plaatsen buiten je boekenkast waar je boeken hebt liggen

  1. op mijn bed. heb altijd een boek bij me liggen om even te lezen als ik niet kan slapen.
  2. in mijn werktas. heb altijd een boek bij me zodat ik in de pauze kan lezen.
  3. op mijn bureau. vooral als ze net uit zijn en ik ze nog moet verwerken of als ik net bij de bieb ben geweest en ik er nog over moet bloggen.

3 laatst gelezen boeken

  1. vechten voor Max van Antoinette van Heugten
  2. geluksblind van Marianne Mudder
  3. de ijzerkoning van Julie Kagawa

3 boeken die binnenkort van plan bent te lezen

  1. L.A. Candy van Lauren Conrad
  2. stad van gevallen engelen van Cassandra Clare
  3. hartenbloed van Juliet Marillier

3 favoriete échte boekwinkels

  1. boekenvoordeel. een winkel die ik met moeite met lege handen kan verlaten.

3 favoriete boekenwebshops

  1. bol.com. een website waar ik veel van mijn engelse boeken heb besteld.

3 favoriete websites

  1. bol.com
  2. boekmeter.nl die gebruik ik als ik online de beschrijving van een boek wil opzoeken.

3 boeken die je liever niet had willen lezen

  1. tong van Jo Kyung-ran. heb het boek uitgelezen maar vond er persoonlijk niet veel aan.

3 Auteurs die je bewondert

  1. Laurell K. Hamilton.
  2. Karin Slaughter
  3. Patricia Briggs

3 Anderen die je tagged

  1. een ieder die hem wilt ovenemen.

 

 

 

Geef een reactie

