the book buying tag

op de site van Books & kisses stond weer een hele leuke tag.

 

1. Ben jij verslaafd aan boeken kopen?

nee absoluut niet. koop niet zo vaak meer boeken.

2. Wanneer koop je meestal boeken?

als ik een vervolg zie op een serie waarvan ik de vorige delen al heb of als ik bij de action of boekenvoordeel een leuk boek zie die heel erg goedkoop is. en bij de supermarkt als ik een nieuw deel zie van de vampierenroman van candlelight dan kan ik me ook moeilijk inhouden.

3. Hoeveel boeken koop je meestal per keer?

ligt eraan hoeveel ik er zie. soms maar een maar soms meer.

4. Ga je meestal alleen boeken kopen, of samen?

alleen want dan is er niemand die zeurt dat je te lang staat te snuffelen.

5. Wat trekt je aan in een boek?

als ik de schrijven niet ken dan is het toch vaak de cover en als dan het verhaal me ook bevalt komt die vaak wel in mijn mandje terecht.

6. Is er een specifiek genre waar je meteen naartoe gaat in een boekenwinkel?

fantasy

7. Koop je liever boeken nieuw, tweedehands of maakt het je niet uit?

maakt mij niet zo uit. als ze er nog goed uitzien dan koop ik ze net zo goed tweedehands

8. Hoeveel geef je gemiddeld uit aan boeken in de maand?

laatste tijd niet veel want heb een no buy en maanden daarvoor niet meer dan 15 euro per maand

9. Heb je jezelf wel eens een boek-shopverbod opgelegd?

nee niet alleen voor boeken, wel een algemeen shopverbod maar nooit specifiek voor boeken.

10. Hoe lang duurt het voordat je aan een boek begint nadat je hem hebt gekocht?

dat ligt eraan hoeveel boeken ik nog heb liggen om te lezen en aan het verhaal. heb nog boeken in mijn kast staan die ik nog nooit heb gelezen.

11. Koop je liever meerdere, voordelige, dunne boeken of één duur, dik boek?

meerdere voordelige dunne boeken dan een dik duur boek absoluut.

12. Heb je nog iets te zeggen over je boekverslaving?

mijn verslaving valt best wel mee.

Geef een reactie

